Monday, December 14, 2015

သက္ေတာ္(၃၂) အရြယ္ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ႏွင့္ သက္ေတာ္ (၄၀)ခန့္ ဂ်ပန္ရဟန္းေတာ္တုိ့ ခ်မ္းေအးလွ သည့္ ဂ်ပန္အေအးဒဏ္ကုိ အံတုရင္း ျမက္ဖ်ာကေလးတစ္ခ်ပ္ေပၚတြင္ မ်က္ႏွာမူကာ ပုံ့ပုံ့ကေလး ထုိင္ေနၾကသည္။ ေလာကဝတ္တြင္ အသက္ၾကီးသူကုိ အရုိအေသျပဳရျမဲျဖစ္ေသာ္လည္း သာသနာ့ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတြင္မူ ယင္းသုိ့မဟုတ္ေပ။ ဝါၾကီးသူ (အရင္ရဟန္းေဘာင္ဝင္သူကုိသာ) ဂါရဝ ျပဳရျမဲထုံးစံသည္ အဆုံးအမႏွင့္ယဥ္ပါးျပီးသူတုိ့အတြက္ etiquette ေကာင္းတစ္ခု။

ယင္းဂ်ပန္ရဟန္းေတာ္သည္ ႏွယ္ႏွယ္ရရမဟုတ္။ အေမရိက သာသနာျပဳခရီး အေတြ႕အၾကဳံရွိသည္ သာမက ကုိယ္တုိင္လည္း ဗုဒၶဘုရားဝိနည္းႏွင့္အညီ လုိက္နာက်င့္ၾကံေနသူ ခင္ၾကီးတစ္ပါးျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္သာသနာ့ထုံးစံအရ အိမ္ေထာင္ျပဳလုိက ျပဳခြင့္ရွိေသာ္လည္း တစ္ပါးတည္းဧကစာဘဝကုိသာ ပုိမုိ ျမတ္နုိးသူလည္း ျဖစ္သည္။အျခားခင္ၾကီးမ်ားႏွင့္မတူ ဆံပင္မုတ္ဆိတ္မထား၊ ဆြမ္းခံဝတ္ကုိလည္း မပ်က္ကြက္သူ အာဂနိပြန္းဂ်င္းပါေပ။

ပထမအဆင့္သင္ခန္းစာအေနျဖင့္ ဘုရားအဆူဆူရဲ႕ လက္သုံးေတာင္ေဝွးျဖစ္ေသာ အာနာပါနကုိ အတူ တကြ သင္ၾကားေလ့က်င့္ျပီးတဲ့ေနာက္ ဂ်ပန္ဝက္အူပီပီ ကြန္ပလိန္းတက္ေတာ့သည္။ “ ဆရာသခင္ တပ္ဆင္ေပးထားတဲ့ သတိဘရိတ္ကုိ ေကာင္းစြာနင္းပါလ်ွက္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဂ်ပန္ကားေတြလုိ ဘရိတ္ မမိပါသလဲ” တဲ့။ ကားထုတ္သည့္နုိင္ငံမုိ့ ကားဥပမာျဖင့္သာ နားခ်ရေတာ့သည္။

ယေန႔ကား kairitsu (戒律)ေခၚ ဗုဒၶဘုရား၏ အေျခခံဥပေဒအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား မျဖစ္မေန လုိက္နာရမည့္ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းျပီး (၁)離殺生Risesshou ေခၚ သတၲဝါမ်ားအေပၚစာနာသနားျခင္း၊ (၂) 離不与冣 Rifuyoshu ေခၚ ပုိက္ဆံအိတ္စ သည္ ေကာက္ရပါက ရဲစခန္းထံ အပ္ႏွံျခင္း။ (၃)離邪欲行 Rijayokugyou ေခၚစိတ္အလုိကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း။(၄) 離妄語 Rimougo  ေခၚ ပလီပလာမပါ ရုိးသားစြာ ေျပာဆုိဆက္ဆံျခင္းတုိ့သည္ လူသားအားလုံးႏွင့္ပါ ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း ခင္ၾကီးလည္း ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္ပါသည္။

ေက်းဇူးတရားကုိ သိတတ္သည့္ေနရာ၊ ကတိတစ္ခုကုိ တန္ဖုိးထားသည့္ေနရာတြင္ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးသည္ ကမၻာေပၚတြင္ သူမတူေအာင္ ထူးျခားေၾကာင္း နာမည္ၾကီးသည္။ တစ္ရက္က အဆာဟိ (朝日新聞) သတင္းစာေဟာင္းစာမ်က္ႏွာတြင္ သတင္းတစ္ခုဖတ္လုိက္ရသည္။ လူတစ္ေယာက္ အရက္ဆုိင္ထဲ ဝင္လာသည္။

စာပြဲထုိး။ ။ ၾကိဳဆုိပါတယ္ခင္ဗ်ား။ ဘာမ်ားသုံးေဆာင္ခ်င္ပါသလဲ
ဧည့္သည္။ ဝီစကီ(၂)ခြက္ခ်ေပးပါ
စာပြဲထုိး။။ ေနာက္ထပ္ အေဖာ္တစ္ေယာက္ကုိ ေစာင့္အုံးမွာထင္တယ္ေနာ္
ဧည့္သည္။ မဟုတ္ဘူးဗ်။ က်ေနာ္တစ္ေယာက္ထဲ
စာပြဲထုိး။ ။ ဟုတ္..ဟုတ္ကဲ့။ သေဘာေပါက္ပါျပီ။ ဒါဆုိရင္ ပထမတစ္ခြက္ကုန္တာနဲ့ ေနာက္တစ္ခြက္ 
               ခ်ေပးပါ့မယ္။
ဧည့္သည္။ အဲလုိလည္းမဟုတ္ေသးဘူး။ တစ္ျပိဳင္နက္ (၂)ခြက္ခ်ေပးပါ
စာပြဲထုိး။ ။ ခင္ဗ်ား………
ဧည့္သည္။ ဒီလုိဗ်ာ။ အရင္တစ္ပတ္က က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္တစ္ေယာက္ ဆုံးသြားတယ္။ သူမဆုံးခင္ က်ေနာ္ သူ႕ကုိ အရက္အတူတူေသာက္ဖုိ့ ဒကာခံပါ့မယ္လုိ့ ကတိေပးထားတာ။ ခု သူမရွိေတာ့ေပ မယ့္ သူ႕ကုိယ္စား အပုိတစ္ခြက္မွာျပီး အတူတူေသာက္ဖုိ့ပါ။
စာပြဲထုိး။  ။ ေၾသာ္။ ..။ သေဘာေပါက္ပါျပီခင္ဗ်ာ။

ဒီလုိနဲ့ အဲဒီလူဟာ အျမဲလုိလုိ အရက္ဆုိင္သြားျပီး (၂) ခြက္မွာေသာက္ေလ့ရွိပါသတဲ့။ တစ္ခြက္က သူေသာက္ဖုိ့နဲ့ က်န္တစ္ခြက္က မရွိေတာ့တဲ့ သြားေလသူ သူငယ္ခ်င္းေသာက္ဖုိ့ပါ။ ဆုိင္ကလူေတြ လည္း သူဝင္လာတာနဲ့ မွာစရာမလုိေတာ့ေအာင္ကုိ ဝီစကီ(၂)ခြက္ခ်ေပးျပီး ျပင္ဆင္ေပးေလ့ရွိပါသတဲ့။


တစ္ရက္တြင္မူ ထူးထူးဆန္းဆန္း (၁)ခြက္ပဲ မွာေနသျဖင့္ ျပဳစုေနက် စားပြဲထုိးလဲ အံ့ၾသသြားပါသည္။ အဲဒီမွာ သူေျပာလုိက္သည္က “ဒီေန႔ေတာ့ က်ေနာ္ သုရာေမရယကုိ ေဝရာမဏိထားတယ္ဗ်” ။

ကုိယ္တုိင္မေသာက္ဖုိ့ ဆုံးျဖတ္ထားသည့္ ေန့မ်ိဳးမွာေတာင္ မရွိေတာ့သည့္ သြားေလသူ သူငယ္ခ်င္းအေပၚ ကတိမဖ်က္ေသာ ကုိေရႊဂ်ပန္ပါ။ သာမာန္အျမင္ျဖင့္ ၾကည့္လ်ွင္မူ ေတာ္ေတာ္ေလး ေၾကာင္စီစီႏုိင္သည္ဟု ထင္စရာရွိေသာ္လည္း ဒါဟာ ဂ်ပန္စိတ္ဓာတ္ပါ။ ခုလည္း ဂ်ပန္ခင္ၾကီးတစ္ပါး သူ႕အေပၚ တရားရွယ္ယာလုပ္ေပးရုံေလးမွ်ကုိပင္ သူကုိယ္တုိင္ ဆြမ္းခံလုိ့ ရသည့္ ဆြမ္း ေဘာဇဥ္ထဲက တစ္ခ်ိဳ့ကုိ လာေရာက္လွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ေနေပျပီ။

ပီတိတစ္ခ်ိဳ႕၊ ရွက္စိတ္တစ္ခ်ိဳ႕နဲ့အတူ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကုိ ျပတ္ျပတ္သားသားခ်ျပီး ဂ်ပန္ခင္ၾကီးကုိ ကတိေပးလုိက္သည္။ “ခင္ၾကီးဆြမ္းခံထြက္သည့္ရက္တုိင္း အရပ္တကာလွည့္ျပီး သပိတ္တစ္လုံးနဲ့ အတူတူ ဆြမ္းခံထြက္ေတာ့မည့္အေၾကာင္း” ။


ရွင္မားရု

၁၂၁၂၂၀၁၅

2 comments:

Han said...

ဆူရွီးေတြေလာင္းလြတ္ၾကလို ့ရဟန္းမစားရေသာဆြမ္းတစ္နပ္ၿဖစ္ေနဦးမယ္ ဘုရား။
:)

Win Win Yee said...

ဘယ္ႏွစ္ရက္ ဆြမ္းခံၿပီးၿပီလည္းဘုရား၊ ဆက္ေရးပါဦး ..